HOW TO MAKE YOURSELF DO SOME WORKOUT [in 10 easy steps]

(SOURCE)

Доста често са ми задавали въпроса какво правя преди тренировка или по-скоро как се надъхвам да си стана от задника и да се размърдам.
Е, ето и моят отговор. Събрах в 10 точки нещата, които ми помагат в това отношение.

1. Установяване.
Много е важно преди да започнете да си зададете въпроса какво точно искате. Да стегнете тялото си, да свалите телесна мазнина от определени участъци, да подобрите координацията си, баланса си, издръжливостта си или нещо друго. взависимост от поставената цел, планът на действие е различен.

2. Поставяне на цели.
Бъдете реалисти. След като установите какво искате да подобрите в себе си, задайте реалистични цели. План от типа на "Свали 5 кг за 5 дни" е абсурден. Тайната е в малките стъпки. Работата е да се установят здравословни навици, които да ви помагат в постигането на целта ви, а не да извършвате временни действия, които да спрете да вършите след известно време. Ние хората сме нетърпеливи индивиди. Искаме всичко наготово, по възможност на секундата. Ама не става така.

3. Проучване.
Много важна стъпка. В нета има изобилие от информация за упражнения на тялото. Според това дали искате да тренирате вкъщи, в парка или във фитнеса, както и това дали имате някакъв опит с тренировките (ако например преди сте били активни, но по една или друга причина сте се отклонили от правия път) проучете кои са подходящите упражнения за вас. Естествено трябва да се вземат под внимание здравословните проблеми, ако имате такива, като например проблем с кръвното или други двигателни затруднения. Задължително е да се консултирате с личния си лекар, дали избраният режим е съвместим с вашият организъм и как би се отразило изпълнението му върху вас.

4. Допълнителна помощ.
За да се улесните, може да намерите подходящо приложение за телефона си (или друго устройство), което да ви помага и улеснява. Има голямо разнообразие на апп-ове, които съдържат упражнения, водят статистика на вашия прогрес и други полезни неща, които биха могли да са ви от полза, а най-хубавото е, че ще са ви под ръка! А и е хубаво да проследявате нагледно своя прогрес, като например, докато тичате да си засичате изминатото разстояние чрез GPS навигацията на телефона си. Повечето приложения могат да ви изчислят скороста с която сте се движили, времето, за което сте изминали разстоянието и колко калории сте изгорили.

5. Поощрение.
Добре е за всяка една малка осъществена цел да се поздравите с някоя друга изненадка, като започнете с малки наградки, а по стълбичката нагоре те да стават все по-големи. Но както вече споменах, човешките създания са изключително нетърпеливи, така че няма нищо лошо да започнете с наградките и предварително (само не прекалявайте!). Например ако външният вид е от голямо значение за вас, то инвестирайте в дрехи и обувки, които са подходящи за тренировката ви и същевременно могат да ви накарат да се чувствате по-комфортно в кожата си и да ви повдигнат самочувствието. Няма нищо лошо, когато нарцисът във вас се покаже. Угодете си. Все пак трябва да смесвате полезното с приятното, нали така?

6. Плейлист.
Музиката е голяма сила. Тя ще ви даде допълнителен тонус и хъс за тренировка. Ако създадете личен плейлист с любими песни, може да направите тренироката си по-приятна, а и песните унасят и няма да разберете кога е минало времето. Добре е да съобразите ритъмът на песните с упражненията. Колкото и да ви харесва някоя тъжна, сълзлива песен, малко вероятно е тя да се напасне с движенията които правите и може би дори ще ви пречи.

7. Улови момента.
От опит знам, че оставянето на днешната работа за утре е повече от грешен подход. Много пъти ми се е случвало да имам желание да тренирам късно вечерта, но да сметна, че в края на деня е безсмислено и, че ще го оставя за рано сутринта... което така и не става. :D Не е гаранция, че ако сега сте нахъсани да тренирате, то това ще се отнася и за утре сутринта. Настроенията се менят. Не казвам, че и трябва да чакате да ви удари мотивацията. Ако нямате такава, то това категорично не значи, че трябва да пропуснете тренировката. Ако чакаме правилното време или да сме в точното настроение, никой нищо няма да свърши. Наблюдавайте кога сте най-продуктивни и изпълнени с енергия. Хубаво е да отделите 30 минути рано сутринта. Знаейки, че започвате деня си продуктивно (щом сте свършили с тренировката си), вие ще имате една положителна нагласа, която ще се отрази на целия ви ден. Няма нищо лошо или срамно в това, да се гордеете с постиженията си, независимо колко са дребни те.

8. Без оправдания.
"Има ли желание, ще се намери и начин". Независимо колко сте заети през деня, няма начин да не намерите едни 30 минути, в които си размърдате задника. Греша ли? Със сигурност ако отделите няколко от онези минути, които по принцип хабите за излежаване в леглото или гледане на телевизия, когато ви е скучно, ще намерите време. Изискват се известни жертви, за съжаление...

9. Подкрепа.
Все ще намерите някого, с когото да се впуснете в това приключение. Много често хората се мотивират допълнително, когато вършат нещо заедно/паралелно с някого. Може би същината е в това, че ни е генетично устроено чувството за сравнение, за доказване на личността и за надскачане на чуждите постижения. Ами, човещинка е. Например отивате да потичате с някого в парка, но той/тя е по-издръжлив/а? В повечето случаи, мозъкът се задейства и вие подсъзнателно пренебрегвате умората си, само и само за да не изглеждате като кръгла нула пред събеседника си, та в резултат на това стискате зъби и пробягвате още няколко метра... Завиждате на Драганка, че има по-голям напредък от вас в мисията за стягане на задните части? Ами добре! Възползвайте се от това чувство и го използвайте като допълнителна мотивация, за да постигнете целта си. Няма нищо лошо в това да искаш да надскочиш постиженията на някого, стига ако с действията си да не навредите на себе си или околните, ха ха хаа.

10. Направете първата стъпка.
Последната и най-важна стъпка. В крайна сметка, ако не си станете от задните части, няма как да направите, камо ли да постигнете нещо. Ако започнете, то тогава сте свършили половината работа. След това остава само да продължавате да вършите това, което искате. Започнете ли нещо и го правите продължително, то ще ви се превърне в навик. А точно това е и целта на всичко това. Да си създадете здравословни навици.


///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Силно се надявам този пост да ви е в помощ. На мен тези стъпки определено ми помагат, особено ако изляза от правия път и ми трябва помощ, за да вляза отново в ритъм.

И все пак, аз не съм специалист, просто споделям какво върши работа при мен. Не гарантирам, че нещата ще имат същия успех при вас, но пък силно се надявам в това. Не забравяйте да се консултирате с лекар или диетолог, когато правите промени в хранителния си режим или започвате физически натоварвания, защото изпълнението им може да не се окаже подходящо за вас и е възможно да си навредите. За подобни последствия аз не нося отговорност.

Ще се радвам да чуя вашето мнение по въпроса. Имате ли определени трикчета, с които се мотивирате за тренировка? Споделете долу в коментарите.

*   *   *
-Т.

MY FAVORITE APPS

Не обичам да имам много приложения на Android устройствата си, та присъствието на такива означава, че си струват. В този пост пропускам приложенията за социалните медии, тъй като те се подразбират. :D

Ето ги моите топ 5 (в неопределен ред):

1. Water Your Body 
2. Queen's
3. Wallpaper setter
4. NTC
5. AirDroid

1. Water Your Body
(SOURCE)
Много полезно приложение, което напомня да пиете вода.
Също така си води статистика на общото количество за определен период от време, изчислява колко вода трябва да се пие според теглото и температурата навън иии още 100 неща. Хахаха, отбелязва се всяка изпита чаша, като има опции за литража.

(SOURCE)

2. Queen's

(SOURCE)
Това приложение го имам по-скоро за забавление. Интересно ми е какво ще се падне. Иначе нямам наблюдения върху достоверността на късметчетата. :D 
Нова капачка за всеки ден, като си пази архив за предишните късметчета. 

3. Wallpaper Setter

(SOURCE)
Вярвам, че не съм единствената, която изпитва известни проблеми с това да настрои тапета на телефона/таблета си. Тъй като смартфоните имат опция landscape/portrait, автоматично си се изрязва самото изображение, като крайният резултат е някак си зуумнат и пикселизиран, и се мести, когато скролваш през страниците на началния екран. Това приложение ми помага да контролирам начина, по който тапета се напасва на екрана. Пробвала съм доста аpp-ове за тази цел, но този е най-прецизен. Е, има някои дребни недостатъци, но засега това е най-доброто, на което съм се натъквала.

4. NTC 

(SOURCE)
Този аpp ми е абсолютен фаворит при спортните приложения. Това е официално приложение на Nike, наречен Nike Training Club. Накратко, регистрирате се в системата, вписвате данните си ии започвате тренировка според това каква е вашата цел. След това избирате ниво (например дали сте Начинаещ или Напреднал) и избирате от няколко тренировки коя е подходящата за вас. На всяка пише колко е продължителността и броя на калориите, които ще изгорите, както и дали ви трябва някой специален уред за тренировката. Всяко упражнение е с фиксирано време и можете в реално време да видите как се изпълнява дадено упражнение. Хронометър засича времето и гласови команди ви напътстват през цялата тренировка (на английски). Има опция да добавите плейлист, който да бъде изпълняван през тренировката ви. Аз съм повече от доволна от това приложение и му давам 5/5 звезди.

5. AirDroid

(SOURCE)
Едно приложение, което съществено улеснява живота ми. Няма нужда да използвате usb кабел, за да свържете android устройствата си с компютъра. Прехвърлянето на файлове и синхронизацията става детска игра, а самата връзка става чрез wifi. Може да се контролира целия телефон. Да организирате указателя си, да изчистите кутията със СМСи и много други. ПРЕПОРЪЧВАМ С ДВЕ РЪЦЕ И ДВА КРАКА! :D


Това бяха моите топ 5 приложения, които използвам всеки ден.
Имам още няколко, които са чисто спортни такива, но за тях смятам да посветя отделен пост. На вас би ли ви било интересно да прочетете за тях? А ползвате ли някое от тези, които вече споменах? Ще ми е интересно да прочета коментарите ви. Драснете един ред долу. :)

*   *   *
-Т.